A lo largo de nuestros encuentros y a través del trabajo a distancia de ARCEnautas, somos cada vez más conscientes del amplio número de ejes sobre los que puede llegar a girar la planificación e implementación de los proyectos lingüísticos de centro.
En un artículo de Felipe Zayas y Pilar Pérez Esteve para el número de junio de la Revista @bareque de Bibliotecas Escolares, estos autores abordan la cuestión del PLC desde el trabajo sobre géneros discursivos o géneros textuales.
Hablar de género textual es hablar de tarea, de finalidad esperada y hablar también de contexto. Aquí juega un papel primordial la idea expresada por el Marco Común Europeo de Referencia (MCER) acerca del enfoque centrado en la acción de la enseñanza y el aprendizaje de lenguas. Quienes las aprenden actúan y actuarán como agentes sociales que llevarán a cabo tareas diversas en entornos concretos, a través de ellas (lengua como objeto y como actividad, dicotomía arraigada en la tradición lingüística).
Lo que plantea el texto, que os invitamos a leer, es un enfoque pragmático o realista que impregna necesariamente las prácticas docentes y discentes, muy especialmente, a la hora de afrontar, de forma interdisciplinar y global o integrada, una mejora de la competencia en comunicación lingüística del alumnado.
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Gèneres discursius i Projecte Lingüístic de Centre.
Al llarg de les nostres trobades i a través del treball a distància d'ARCEnautas, som cada vegada més conscients de l'ampli nombre d'eixos sobre els quals pot arribar a girar la planificació i implementació dels projectes lingüístics de centre.
En un article de Felipe Zayas i Pilar Pérez Esteve per al número de juny de la Revista @bareque de Biblioteques Escolars, estos autors aborden la qüestió del PLC des del treball sobre gèneres discursius o gèneres textuals.
Parlar de gènere textual és parlar de tasca, de finalitat esperada i parlar també de context. Ací juga un paper primordial la idea expressada pel Marco Comú Europeu de Referència (MCER) sobre l'enfocament centrat en l'acció de l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües. Els que les aprenen actuen i actuaran com a agents socials que duran a terme tasques diverses en entorns concrets, a través d'elles (llengua com a objecte i com a activitat, dicotomia arrelada en la tradició lingüística).
El que planteja el text, que vos invitem a llegir, és un enfocament pragmàtic o realista que impregna necessàriament les pràctiques docents i discents, molt especialment, a l'hora d'afrontar, de forma interdisciplinària i global o integrada, una millora de la competència en comunicació lingüística de l'alumnat.
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